۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

پژوهش ها در راستای گره گشایی مشکلات مردم باشد

پژوهش ها در راستای گره گشایی مشکلات مردم باشد

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در پژوهش‌ها باید گره‌ای از مشکلات جامعه باز شود، گفت: کسب علم و دانش از بهترین نوع عبادت‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبادی پیش از ظهر یکشنبه در جمع محققین و پژوهشگران حوزه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان کرد: راهپیمایی سال جاری نشان داد که انقلاب و ولایت فقیه هیچگاه از خاطره مردم فراموش نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت علم آموزی اظهار کرد: کسب علم و دانش از بهترین نوع عبادت‌ها است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه علم در حکمت الهی و ذات انسانی از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: همانگونه که فرد تشنه تنها با آب آرام می‌گیرد، انسان هم از به دست آوردن علم سیر نمی‌شود.

وی علم آموزی را استعدادی ذاتی برای انسان دانست و اظهار کرد: انسان باید علاوه بر کسب علم به تعلیم هم توجه کرده و به تولید انرژی بپردازد.

آیت الله عبادی با اشاره به توطئه‌های ۱۰۰ ساله دشمن علیه نظام بیان کرد: دشمن به دلیل مخالفت با اسلام موانع زیادی را پیش روی دانشجویان و پژوهشگران قرار داده که اگر این سنگ اندازی ها نبود، در تمام بخش‌ها جلو بودیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع آزاد اندیشی گفت: برخی از افراد در داخل به اسم آزاد اندیشی به کارهای نسنجیده سیاسی دست زده و حرف بیگانه را ترویج می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید آزاد اندیشی در راه آزادی انسان‌ها به کار گرفته شود، افزود: نیاز است حوزه‌های علمیه موضوعاتی را به صورت کارشناسی مورد پژوهش قرار دهند که اولویت سیاسی، اجتماعی و مدیریتی داشته باشد.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه در پژوهش‌ها باید گره‌ی از مشکلات جامعه باز شود، اظهار کرد: اگر فردی به دنبال کسب لذت‌های علم باشد هیچگاه گرفتار مسائل جزئی نمی‌شود.

کد خبر 5146617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha